20 stycznia 2021 08:59 | Aktualności
Urząd Gminy w Rząśniku informuje, że jest przygotowywany wniosek do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie o przyznanie w 2021 roku dotacji na utylizację azbestu.
Mieszkańcy Gminy Rząśnik (osoby fizyczne nie prowadzące działalności gospodarczej) którzy planują w 2021r. zmianę pokryć dachowych zawierających azbest mogą składać w Urzędzie Gminy Rząśnik pokój nr 5 wnioski o dofinansowanie na ten cel.
Do wniosku należy dołączyć:
1) Mapę terenu z zaznaczeniem budynku będącego przedmiotem wniosku
2) Kserokopię aktualnego dokumentu potwierdzającego własność budynku/działki. W przypadku budynku/działki, do których tytuł prawny posiada kilka osób, należy dołączyć zgodę współwłaścicieli.
3) W przypadku konieczności zgłoszenia zmiany pokrycia dachowego w Wydziale Architektoniczno- Budowlanym Starostwa Powiatowego w Wyszkowie, należy dostarczyć xero pisma z tego wydziału o niewnoszeniu sprzeciwu do zmiany pokrycia dachowego z azbestu na inny materiał (oryginał do wglądu).
Zgłoszenie prac jest konieczne w przypadku usytuowania budynku w odległości mniejszej niż 3m od granic nieruchomości.
Dofinansowaniem mogą być objęte koszty transportu z miejsca demontażu do miejsca unieszkodliwienia, koszt unieszkodliwienia azbestu oraz koszt zbiórki azbestu.
Fundusz nie finansuje nowych pokryć dachowych.
Wniosek oraz pozostałe dokumenty dostępne pod adresem: https://rzasnik.pl/cms/25348/wnioski_o_dofinansowanie_utylizacji_azbestu oraz w Urzędzie Gminy w pokoju nr 5.